Dziś jest: środa, 27 listopada 2024r. Godzina: 05:36 Imieniny: Franciszka, Kseni, Maksymiliana

Pogoda

Listopad 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Newsletter

Bądź na bieżąco i zapisz się do Newslettera.
Wpisz swój adres e-mail i naciśnij przycisk Zapisz.

Pole wymagane

Zadaj pytanie Wójtowi

Jakub Danielewicz

wójt Gminy Unisław

Lista pytań

A A A Szykuje się rowerowa rewolucja

Na ścieżce rowerowej z Raciniewa do Torunia codziennie możemy spotkać tłumy mieszkańców, którzy chętnie wybierają się na rowery lub piesze wycieczki. Już niebawem ścieżka rowerowa zostanie połączona z Unisławiem oraz Bydgoszczą i Zalewem Koronowskim. Zyskają na tym szczególnie mieszkańcy gminy Unisław.

Ścieżka rowerowa

Trasa rowerowa połączy Toruń, Unisław, Bydgoszcz, Zalew Koronowski, a także inne mniejsze miejscowości. Cała ścieżka podzielona jest na cztery odcinki, naszą część (na ternie gminy Unisław) wykona firma Bogmar z Ostromecka. Podpisanie umowy zaplanowano na przełom maja i czerwca. -  Trasa ścieżki z Dąbrowy Chełmińskiej w kierunku Unisławia biegnie w pasie przeciwpożarowym aż do Raciniewa, gdzie dołączamy się do ścieżki prowadzącej na Toruń. Nawierzchnia  wykonana będzie z asfaltu, natomiast na terenie lasów państwowych z kruszywa. - tłumaczy Krzysztof Romiński, podinspektor w Wydziale Dróg Powiatowych. Ścieżka jest oddalona od jezdni na odległość maksymalną wynikająca z warunków terenowych. Na odcinkach gdzie brak jest warunków terenowych ścieżka jest zbliżona do krawędzi jezdni. W Unisławiu powstanie odcinek o długości ok. 1,94 km, zakończy się tuż przed przejazdem kolejowym. Między Koronowem a Toruniem brakuje już tylko 22 kilometrów ścieżki. Inwestycja prawdopodobnie zakończy się we wrześniu, gdyż po podpisaniu umów wykonawcy będą mieli 105 dni na wykonanie prac. Wszystko wskazuje na to, że 85 procent kosztów inwestycji w gminie Unisław pokryje Urząd Marszałkowski w Toruniu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego. Wkład własny gminy wyniesie zaledwie 15 procent.
- Mamy niezwykle korzystne warunki do budowy tego typu tras rowerowych – zaznacza Jakub Danielewicz. – Między innymi ze względu na fachowo przygotowany wniosek, unijne dofinansowanie zostało zwiększone z 50 aż do 85 proc. kosztów. Oznacza to dużo mniejsze obciążenie naszego budżetu przy możliwości stworzenia kompleksowego połączenia rowerowego z największymi miastami naszego regionu.