Dziś jest: niedziela, 24 listopada 2024r. Godzina: 23:48 Imieniny: Emmy, Flory, Romana

Pogoda

Listopad 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Newsletter

Bądź na bieżąco i zapisz się do Newslettera.
Wpisz swój adres e-mail i naciśnij przycisk Zapisz.

Pole wymagane

Zadaj pytanie Wójtowi

Jakub Danielewicz

wójt Gminy Unisław

Lista pytań

A A A Zajęcia muzyczne w KRASNOLUDKU

W procesie umuzykalniania przedszkolaków szczególnie często wykorzystuje się elementy współczesnych systemów wychowania muzycznego. Formy wychowania muzycznego mają na celu pobudzanie rozwoju umysłowego dzieci. Muzyka i ruch wzmacniają i uzupełniają się wzajemnie.

Najczęściej wykorzystywanymi w przedszkolu formami muzyczno ruchowymi są:
- rytmika
- improwizacja muzyczno – ruchowa
- zabawa muzyczno – ruchowa
- śpiewanie piosenek

Rytmika jest to uwrażliwienie na rytm poprzez stworzenie określonego rodzaju ćwiczeń polegających na dokładnej realizacji usłyszanego rytmu za pomocą prostych gestów i taktowania. Rytmika ma istotny wpływ na rozwój muzykalności, poczucia rytmu i wrażliwości. Wpływa na rozumienie i umiejętność przeżywania innych dziedzin sztuki, przede wszystkim teatru i sztuk plastycznych.

Rytmika

Improwizacja muzyczno–ruchowa to specyficzny rodzaj wypowiadania się poprzez gest, ruch całego ciała. Ćwiczenia z tego zakresu prowadzone w atmosferze relaksu i zabawy, pomagaj w tworzeniu pewnych form działań przez ćwiczącego, daj mu poczucie swobody i własnych możliwości.

Zabawa muzyczno–ruchowa jest bardzo istotnym elementem kształtującym poziom kultury muzycznej, wpływa ona na rozwój fizyczny dziecka. W zabawach muzyczno –ruchowych każdy ruch ma określony cel, wyznaczona jest długość jego trwania i uzasadniony charakter. Tematyka zabaw może być różnorodna, obrazująca różnorodne dziedziny działalności człowieka, zwyczaje ludowe, sceny z życia zwierząt, zjawiska przyrody. Zabawa powinna pobudzać wyobraźnię, dzieciom pozostawia się inicjatywę (np. obieranie określonych ról, wyszukiwanie nazw zwierząt, roślin itd.). Ćwiczenia stosowane w zabawach służą rozwojowi sprawności ruchowej dziecka,  wpływają na kształtowanie wszystkich cech motorycznych.

Śpiewanie piosenek – odgrywa największą rolę w procesie umuzykalniania, ponieważ  przemawia do wyobraźni dziecka oraz pobudza jego zainteresowanie i uwagę. Dzieci o wiele wcześniej reagują na tekst piosenki aniżeli na jej melodię, należy o tym pamiętać. Piosenki przeznaczone dla dzieci powinny być proste, rytmiczne i melodyczne a także nie przekraczające w swojej linii melodycznej 6 dźwięków, czyli tzw. seksty.

Improwizacje muzyczno – ruchowe, zabawy muzyczno – ruchowe oraz śpiewanie piosenek są codziennym elementem pracy wychowawczo – dydaktycznej prowadzonej przez wszystkie nauczycielki w każdej grupie. Oprócz tego przedszkole proponuje w ramach wychowania muzycznego jako zajęcia dodatkowe:
- rytmikę
- zajęcia taneczne
- audycję muzyczną „Muzyczny kluczyk”
- koncerty filharmoniczne

Rytmikę dla chętnych dzieci prowadzi p. Hanna Bagrowska- nauczyciel Szkoły Podstawowej w Unisławiu – w każdej grupie 1 raz w tygodniu.

Rytmika

Zajęcia taneczne – również dla chętnych – w każdy piątek prowadzi p. Radoslaw Gołata ze szkoły tańca Dance Academy w Bydgoszczy.

„Muzyczny kluczyk”  jest to spotkanie z muzyką na żywo. Odbywa się we współpracy z Akademią Projektów Artystycznych  p. Adama Mordki 1 raz w miesiącu.

Przedszkolaki mają okazję słuchania muzyki wykonywanej przez zawodowych muzyków, do zadawania artystom  pytań;  poznają budowę instrumentów muzycznych i próbują na nich zagrać.