Dziś jest: wtorek, 07 stycznia 2025r. Godzina: 18:47 Imieniny: Juliana, Lucjana, Walentyny

Pogoda

Styczeń 2025
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   

Newsletter

Bądź na bieżąco i zapisz się do Newslettera.
Wpisz swój adres e-mail i naciśnij przycisk Zapisz.

Pole wymagane

Zadaj pytanie Wójtowi

Jakub Danielewicz

wójt Gminy Unisław

Lista pytań

A A A Bądź solidarny, bądź COVIDARNY!

Bądź covidarny kampania edukacji


Materiał informacyjny „Bądź solidarny, bądź COVIDARNY”

 Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego rozpoczyna kampanię edukacyjną „Bądź solidarny, bądź COVIDARNY!”. 

Jej organizatorzy chcą uświadomić konsumentom jak ważne jest dzisiaj wspieranie rodzimych firm. Chodzi o to, aby ludzie podejmujący decyzje o zakupach przede wszystkim wybierali lokalne sklepy i punkty usługowe. Kampania to element działań w ramach marszałkowskiego pakietu antykryzysowego finansowanego z funduszy europejskich. Pakiet ten jest samorządowym wojewódzkim programem przeciwdziałania Covid-19 oraz łagodzenia skutków epidemii w sferze społecznej i w gospodarce. Z budżetem 910 milionów złotych pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego stanowi realną pomoc dla instytucji służby zdrowia, ośrodków wsparcia społecznego i firm w czasie pandemii.


Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego już w ubiegłym roku zainicjował akcję pomocy w formie grantów dla mikro- i małych przedsiębiorstw z branży gastronomicznej oraz fitness, finansowanej ze środków europejskich. Rozpoczęto przyznawanie grantów na ten cel. Mając na względzie sytuację firm i ich pracowników, biorąc pod uwagę zagrożenia egzystencjalne wielu rodzin, zdecydowaliśmy się wyjść naprzeciw sygnalizowanym przez te środowiska oczekiwaniom – mówi Marszałek Województwa Piotr Całbecki. Umowy grantowe podpisało prawie pół tysiąca przedsiębiorców z Pomorza i Kujaw.


Teraz przyszedł czas na kampanię edukacyjną, która ma wspierać akcję pomocy finansowej. W jaki sposób? Jeśli wiązanka okolicznościowa, to tylko od pani Uli z kwiaciarni zza rogu. U niej kwiaty zawsze najpiękniejsze i zna gust – wykona wspaniały bukiet. Za to serwis roweru przed sezonem zrobi niezawodny pan Roman. Świeże pieczywo wypiekane na miejscu? W zaprzyjaźnionej piekarni, zawsze! Podobnie z siłowniami, klubami fitness i restauracjami – mówi Edyta Macieja-Morzuch – Dyrektor Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, który koordynuje realizację projektu.


Pomysł na hasło kampanii zrodził się podczas rozmów z właścicielami klubów fitness i punktów gastronomicznych. W ich trakcie często używano słowa solidarność. Wszystkim Polakom kojarzy się ono z czymś pozytywnym. Jak twierdzą organizatorzy kampanii, wystarczyło połączyć słowo „solidarność” z nowym słowem, które zagościło w naszym języku i tak właśnie powstała „covidarność”. Chcemy, aby ludzi byli covidarni, czyli wspierali swoich sąsiadów, robili u nich zakupy i korzystali z ich usług – podsumowuje Marszałek Województwa Piotr Całbecki. Kampania „Bądź solidarny, bądź COVIDARNY!” finansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Akcja zakończy się 8 marca. Organizatorzy przewidują, że z jej przekazem dotrą do co najmniej miliona mieszkańców regionu. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego rozpoczyna kampanię edukacyjną „Bądź solidarny, bądź COVIDARNY!”

Bądź covidarny kampania edukacji