Dziś jest: poniedziałek, 25 listopada 2024r. Godzina: 13:34 Imieniny: Elżbiety, Katarzyny, Klemensa

Pogoda

Listopad 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Newsletter

Bądź na bieżąco i zapisz się do Newslettera.
Wpisz swój adres e-mail i naciśnij przycisk Zapisz.

Pole wymagane

Zadaj pytanie Wójtowi

Jakub Danielewicz

wójt Gminy Unisław

Lista pytań

A A A Zielona Linia - z odsieczą bezrobociu


Zielona Linia

Zielona Linia, to pierwsze w kraju Centrum Kontaktowe dla Klientów urzędów pracy z całej Polski. Założycielem Centrum jest Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich w Warszawie, jednostka Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Zielona Linia umożliwia kontakt Klienta z urzędem za pośrednictwem różnych kanałów dostępowych (telefon, e-mail, formularze internetowe, konta osobiste na portalu) zamiast osobistej wizyty w urzędzie.

Misją Centrum „Zielona Linia” jest  stworzenie nowej jakości  w relacjach z bezrobotnymi i pracodawcami. Współpracując z pracodawcami „Zielona Linia” pośredniczy w rekrutacji pracowników, natomiast osoby poszukujące pracy i bezrobotni mogą liczyć na szeroką pomoc w zakresie pośrednictwa ofert pracy, szkoleń oraz upowszechniania informacji o usługach rynku pracy. Centrum „Zielona Linia” tworzy nową usługę urzędów pracy, która kreuje zupełnie nową rzeczywistość dla Klientów Służb Zatrudnienia.

Specjaliści Centrum telefonicznie oraz e-mailowo odpowiadają na pytania z zakresu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz m.in. kodeksu pracy, zakładania działalności gospodarczej. Pomagają wyjaśnić zawiłe sytuacje, informują o dostępnych formach pomocy z urzędu pracy (między innymi  tj. stypendium na kontynuowanie nauki, dofinansowanie do studiów podyplomowych, staż), czy możliwości odbycia szkoleń finansowanych zarówno ze środków Funduszu Pracy jak i środków unijnych. Zielona Linia oferuje również pomoc w wyszukiwaniu ofert  pracy, a od września br. uruchamia bezpłatną pomoc w przygotowaniu profesjonalnego cv oraz listu motywacyjnego. Usługi Centrum realizowane są przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, przez co w sposób szczególny mogą zainteresować ludzi korzystających dotąd z bezpośredniej formy kontaktu z urzędem..

Działania „Zielonej Linii” aktywnie wspiera Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej zachęcając  do korzystania z usług Contact Center wszystkie osoby szukające informacji na temat instrumentów i świadczeń urzędów pracy, a także informacji o ofertach pracy, szkoleniach, itp.