Dziś jest: poniedziałek, 25 listopada 2024r. Godzina: 17:32 Imieniny: Elżbiety, Katarzyny, Klemensa

Pogoda

Listopad 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Newsletter

Bądź na bieżąco i zapisz się do Newslettera.
Wpisz swój adres e-mail i naciśnij przycisk Zapisz.

Pole wymagane

Zadaj pytanie Wójtowi

Jakub Danielewicz

wójt Gminy Unisław

Lista pytań

A A A Zaproszenie na koncerty

Zaproszenie na koncert

Województwo Kujawsko-Pomorskie charakteryzuje się bogactwem materialnego dziedzictwa kulturowego. W regionie występują obszary specyficzne pod względem cech kulturowych, między innymi, słynąca z architektury gotyckiej ziemia chełmińska czy obszar związany z dziedzictwem Piastów i zabytkami architektury romańskiej - Kujawy i Pałuki. Ponadto w krajobraz kultury województwa doskonale wpisują się mniejsze obiekty sakralne, posiadające bogatą historię i wielowiekową tradycję, które uzupełniają ofertę kulturalno-turystyczną województwa. Część właśnie tych obiektów, stanowiących charakterystyczne dla województwa budowle, została objęta zakresem Projektu. Przedsięwzięcie pn. „Dziedzictwo kulturowe województwa kujawsko-pomorskiego – wsparcie opieki nad zabytkami w 2012 roku” którego pomysłodawcą i Liderem jest Województwo Kujawsko-Pomorskie ma na celu ochronę i zachowanie obiektów sakralnych i kulturalnych województwa. Stan techniczny tych zabytków nie pozwala na pełne wykorzystanie potencjału kulturowego regionu, będącego przedmiotem zainteresowania turystów. Wiele obiektów znajduje się w złym stanie, co jest wynikiem wieloletnich zaniedbań w zakresie infrastruktury obiektu. W ramach projektu zaplanowano przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich oraz remontowo-budowlanych obiektów zabytkowych zlokalizowanych na terenie całego województwa kujawsko-pomorskiego, co docelowo wpłynie na wykorzystanie potencjału województwa, zwiększenie atrakcyjności kulturowo-turystycznej regionu oraz ochronę i zachowanie dziedzictwa materialnego województwa. Projekt ma charakter projektu partnerskiego. Zaplanowano do zrealizowania 125 zadań dotyczących prac remontowo-budowlanych w zabytkach nieruchomych oraz prac konserwatorskich zabytków ruchomych i nieruchomych.

Dopełnieniem prac konserwatorskich jest oferta koncertowa, która ma na celu podkreślenie walorów akustycznych oraz użytkowych obiektów. Podczas realizacji koncertów w zabytkach, których wykonawcami będzie 10 zespołów kameralnych związanych z instytucjami muzycznymi regionu, zaprezentowane zostaną dzieła wybitnych kompozytorów od średniowiecza do końca XIX wieku. wiele z tych dzieł powstało specjalnie z myślą o obiektach sakralnych.

Serdecznie zapraszamy! Na wszystkie koncerty wstęp wolny!

sobota 1.12.2012 r.

Parafia p.w. św. Bartłomieja Apostoła w Unisławiu g. 18

Parafia p.w. Niepokalanego Serca NMP w Kokocku g.16

wykonawcy: Laboratoire de la Musique

prowadzenie: Anna Merder


Laboratoire de la Musique

Lucyna Białas – sopran Szymon Szetela – tenor Karolina Jesionek - flet Traverso Marcin Tarnawski - skrzypce barokowe Ewa Witczak - wiolonczela barokowa Dorota Zimna - klawesyn

 Laboratoire de la Musique

Zespół, którego pasją jest wykonywanie i popularyzowanie muzyki kameralnej epoki baroku. Artystycznie wywodzą się głównie z rejonu Kujaw i Pomorza, gdyż w większości są absolwentami bydgoskiej Akademii Muzycznej. Faktycznie jednak korzenie zespołu sięgają odległych od siebie miejsc Polski, takich jak Bydgoszcz, Katowice, Toruń, Wałcz, Łódź czy Kłodzko.

Niestandardowy skład zespołu warunkuje zróżnicowanie programowe oraz skłania do prezentowania utworów rzadko wykonywanych, należących jednak do najcenniejszych zabytków muzyki kameralnej. Laboratoire de la Musique pragnie jednak nie tylko „odrestaurować” muzealne eksponaty, ale także włączyć je do współczesnej kultury, sprawić by – podobnie jak trzy wieki temu – wzbudzały zachwyt, zdumiewały, nastrajały melancholijnie, intrygowały a może nawet i bulwersowały jak ongiś.

Repertuar zespołu obejmuje barokowe dzieła instrumentalne oraz wokalno-instrumentalne o charakterze świeckim i religijnym.

Do największych osiągnięć zespołu zaliczyć można m.in. zwycięstwo w konkursie zespołów muzyki dawnej, zatytułowanymKoncert na lunch a odbywającym się w ramach XII Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy (lipiec 2011 r.), zdobycie II nagrody oraz Nagrody Publiczności na 11. Międzynarodowym Konkursie im. Biagio Mariniego w Neuburgu (Niemcy, sierpień 2010 r.), cykl koncertów Alte Musique - Junge Energie (Niemcy, sierpień 2010 r.), cykl koncertów w ramach projektu Ochrona Dziedzictwa Kulturowego Województwa Kujawsko-Pomorskiego (2010 r.).

Muzycy uczestniczyli w kursach wykonawstwa muzyki dawnej pracując pod kierunkiem tak wybitnych pedagogów jak: Urszula Bartkiewicz, Michael Schmidt-Casdorff, Irmgard Schaller, Christine Schornsheim, Markus Möllenbeck, Pauline Nobes, Marten Root, Anton Birula, Nicolas Parle, Johann Plietzsch, Jadwiga Rappe, Jacqueline Ross, Marek Rzepka , Simon Standage.

Programy koncertowe prezentowane są przez zespół w składzie 4 - 5 osobowym, w zróżnicowanych zestawach instrumentów i głosów.

Program I Heinrich Scheidemann (ca'1595-1663) - Englische Mascarata g-moll Henry Purcell (1659-1695) - If music be the food of love Joseph Bodin de Boismortier (1689-1755)- Troisième Suite g-moll Prélude, Courante, Rondeau, Sarabande, Gavotte Georg Friedrich Haendel (1685 - 1759) - Oratorium La Resurrezione, HWV 47: Aria Caro Figlio! Georg Philipp Telemann (1681 - 1767) - Fantaisies pour le Clavessin: Fantazja h-moll, TWV 33:15 Pompeusement - Allegrement - Pompeusement, Gayment

Georg Philipp Telemann (1681 - 1767)- Sonata D-dur na wiolonczelę i b.c., TWV 41:D6 Lento, Allegro, Largo, Allegro Jean-Baptiste Barrière (1707 - 1747) - Sonata a tré d-moll Adagio, Allegro, Aria Largo, Giga Louis-Nicolas Clérambault (1676 - 1749) - Cantate Orphée: Recytatyw: Le fameux chantre de la Thrace... Aria: Fi delles Echos de ces Bois...

Program II Girolamo Frescobaldi (1583-1643) – Canzona prima a Basso solo Stefano Landi (1587 - 1639) – Augellin Arcangelo Corelli (1653 - 1713) - Sonata op. 5 nr 10 F-dur Adagio, Allemanda Allegro, Sarabanda Largo, Gavotta Allegro, Giga Allegro Antonio Vivaldi (1678 - 1741) - Cantata RV 687: Recitativo All’ombra di sospetto Aria Avvezzo non è il core François Couperin (1668 - 1733) Troisième livre de Pièces de clavecin: Quinzième ordre Le dodo ou l'amour au berçeau, Musette de Choisy et de Taverny Jean-Baptiste Barrière (1707 - 1747) - Livre II de sonates pour violoncelle: Sonata d-moll Adagio, Allemanda.Allegro, Sarabanda, Minuetto Georg Friedrich Haendel (1685 - 1759) - opera Juliusz Cezar w Egipcie, HWV 17 Aria Da tempeste

Program III C. Ph. Emanuel Bach /J. S. Bach - Trio Sonata G-dur BWV 1038 Largo, Vivace, Adagio, Presto Albicastro Henricus (1660 - 1730) - Sonata op. 5 No.6 in G minor La Folia Élisabeth Jacquet de La Guerre (1665 - 1729) - Prelude a-moll Jean-Baptiste Barrière (1707 - 1747) - Livre II de sonates pour violoncelle: Sonata d-moll Adagio, Allemanda.Allegro, Sarabanda, Minuetto Georg Philipp Telemann (1681 - 1767) - Canons Mélodieux ou Sonates en Duo: Sonata G-dur, TWV 40:118 > Vivace, Adagio, Allegro Georg Philipp Telemann (1681 - 1767) - Trietti methodichi e Scherzi: Scherzo D-dur, TWV 42:D3 Allegro, Largo, Allegro

Program IV

Heinrich Scheidemann (ca'1595-1663) - Englische Mascarata g-moll

Henry Purcell (1659-1695) - If music be the food of love

Georg Philipp Telemann (1681 - 1767) - Fantaisies pour le Clavessin: Fantazja h-moll, TWV 33:15 Pompeusement - Allegrement - Pompeusement, Gayment Georg Philipp Telemann (1681 - 1767)- Sonata D-dur na wiolonczelę i b.c., TWV 41:D6 Lento, Allegro, Largo, Allegro < Andreas Hammerschmidt (1611-1675) - Sein nun wieder zufrieden, meine Seele Andreas Hammerschmidt (1611-1675) - Kommet her zu mir François Couperin (1668 - 1733) Troisième livre de Pièces de clavecin: Quinzième ordre Le dodo ou l'amour au berçeau, Musette de Choisy et de Taverny Georg Friedrich Haendel (1685 - 1759) – opera Giulio Cesare: Aria Cleopatry Piangerò, la sorte mia