Dziś jest: poniedziałek, 23 grudnia 2024r. Godzina: 00:40 Imieniny: Dagny, Sławomiry, Wiktora

Pogoda

Grudzień 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      

Newsletter

Bądź na bieżąco i zapisz się do Newslettera.
Wpisz swój adres e-mail i naciśnij przycisk Zapisz.

Pole wymagane

Zadaj pytanie Wójtowi

Jakub Danielewicz

wójt Gminy Unisław

Lista pytań

A A A Informacje o projekcie ''Kompetencje są kluczowe!''



„Kompetencje są kluczowe!”
projekt nr RPKP.10.02.02-04-0043/16 Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2014-2020 Projekt dofinansowany jest z Funduszy Europejskich. Dofinansowanie projektu z UE: 330.659,82 zł. Wartość projektu: 389.011,56 zł.
 
Realizowany jest w Gminie Unisław od 27 listopada 2017 do 30 września 2018 r.
 
Projekt adresowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej w Grzybnie, Szkoły Podstawowej w Kokocku, Gimnazjum w Unisławiu, Liceum Ogólnokształcącego w Unisławiu oraz nauczycieli. Głównym celem projektu jest rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów (matematyczno-przyrodniczych, języków obcych, kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej), doradztwo edukacyjno-zawodowe, rozwijanie zindywidualizowanego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez organizację zajęć dodatkowych dla uczniów, doposażenie pracowni szkolnych i udział w formach doskonalenia zawodowego  nauczycieli.
 
Oferowane formy udziału w projekcie

Dodatkowe zajęcia na rzecz kształtowania i rozwijania kompetencji kluczowych dla uczniów osiągających niezadowalające wyniki w nauce
:

1. Matematyka
2.
Język angielski,
3.
Język niemiecki,
4.
Język francuski,
5.
Język rosyjski,
6.
Biologia,
7.
Chemia,
8.
Fizyka
9.
Kształtowanie postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy w zakresie kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej.

Dodatkowe zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami:

10. Socjoterapia,
11.
Terapia psychologiczna,
12.
Zajęcia logopedyczne,
13.
Terapia psychologiczno-pedagogiczna indywidualna,
14. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Realizacja doradztwa edukacyjno-zawodowego:

15.
Zajęcia grupowe związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
16.
Zajęcia indywidualne dla uczniów związane z indywidualnym profilem i ścieżką zawodową.

Dodatkowe zajęcia oparte na metodzie eksperymentu w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematyki:

17. Zajęcia oparte na metodzie eksperymentu z: biologii, przyrody, matematyki, fizyki, chemii, geografii.

Udział w programie EUROWEEK (EUROWEEK jest programem edukacyjnym dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, który ma na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie języka angielskiego).

Poza zajęciami określonymi w pkt 1 uczniowie - uczestnicy wezmą udział w zajęciach edukacyjnych zorganizowanych w formie pozaszkolnej. Zapanowanie wyjazdy:

1. Palanetarium w Piwnicach.
2.
Mondi w Świeciu – uczniowie będą mieli możliwość przekonania się że poznane przez nich procesy i reakcje chemiczne, mają zastosowanie w produkcji przemysłowej, tworzeniu linii technologicznych umożliwiających wytwarzanie papieru.
3.
Mydlarnia i świeczkarnia - udział w warsztatach wytwarzania świeczek i mydła.
4.
Centrum Nauki - Młyn Wiedzy.
5.
Ogród zoobotanicznego - Myślęcinek.
6.
Wystawa edukacyjno - przyrodnicza Poledno.
7.
Ogród zoobotaniczny w Toruniu.
8.
Opera Nova w Bydgoszczy.
9.
Zwiedzanie Chełmna w języku angielskim.

Uczniowie mogą uczestniczyć w jednej lub kilku rodzajach form wsparcia.

Nauczyciele mogą wziąć udział w szkoleniach z zakresu prowadzenia zajęć opartych na metodzie eksperymentu oraz z zakresu narzędzi diagnostycznych.

W ramach projektu planowany jest zakup wyposażenia, pomocy dydaktycznych oraz sprzętu specjalistycznego przydatnego w prowadzeniu zajęć specjalistycznych.

Doposażone zostaną w pomoce, niezbędne do prowadzenia zajęć metodą eksperymentu, pracownie: przyrodnicze i matematyczne w szkołach objętych projektem.