Dziś jest: poniedziałek, 29 kwietnia 2024r. Godzina: 14:05 Imieniny: Hugona, Piotra, Roberty

Pogoda

Kwiecień 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30      

Newsletter

Bądź na bieżąco i zapisz się do Newslettera.
Wpisz swój adres e-mail i naciśnij przycisk Zapisz.

Pole wymagane

Zadaj pytanie Wójtowi

Jakub Danielewicz

wójt Gminy Unisław

Lista pytań

A A A Zapytanie ofertowe - doradztwo zawodowe i trening pracy

ZAPYTANIE OFERTOWE 
NR GOPS.0911.5.2018

Nazwa zamówienia:
Świadczenie usług z zakresu doradztwa zawodowego i treningu pracy dla uczestników projektu pn.: „Aktywizacja społeczno – zawodowa osób z terenu gminy Unisław zagrożonych wykluczeniem społecznym”.

I. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Unisław, ul. Parkowa 20, 86-260 Unisław; NIP: 875-148-68-46, reprezentowana przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Unisławiu, ul. Parkowa 20, 86-260 Unisław w osobie Ewy Rafalskiej - Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Unisławiu, nr tel.: (56) 68 68 732, adres e-mail: gops1@unislaw.pl. Godziny urzędowania: w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7:15-15:15, we wtorki w godz. 8:00-17:00 i w piątki w godz. 7:15 – 14:15.

II. Cel zamówienia:
Celem zamówienia jest wybór wykonawcy, który będzie świadczył usługi z zakresu doradztwa zawodowego i treningu pracy dla uczestników Projektu pn.: „Aktywizacja społeczno – zawodowa osób z terenu gminy Unisław zagrożonych wykluczeniem społecznym” nr Projektu RPKP.09.02.01-04-0027/17, zwanego dalej Projektem, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 9.Solidarność społeczna, Działania 09.02 Włączenie społeczne, Poddziałania 09.02.01. Aktywne włączenie społeczne. 

Głównym celem Projektu jest aktywizacja społeczno-zawodowa 20 osób, w tym min. 5 niepełnosprawnych, z terenu gminy Unisław poprzez realizację przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia wraz z otoczeniem.

III. Sposób udzielania zamówienia:
1) Postępowanie o udzielnie zamówienia prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności, określoną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 (wersja z dnia 19 lipca 2017 r.). w formie zapytania ofertowego upublicznionego na stronie internetowej https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl oraz na stronie internetowej Zamawiającego http://www.bip.unislaw.pl/ w zakładce Przetargi.
2) Wartość szacunkowa zamówienia przekracza kwotę 50 tys. zł oraz nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro.
3) Zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), zwanej daje ustawą Pzp, do udzielenia niniejszego zamówienia ustawy Pzp nie stosuje się.

IV. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu doradztwa zawodowego i treningu pracy dla uczestników Projektu.
2. Usługa stanowiąca przedmiot zamówienia świadczona będzie na rzecz maksymalnie 20 uczestników Projektu. Uczestnikami Projektu są osoby długotrwale bezrobotne (zarejestrowane w Urzędzie Pracy lub nieaktywne zawodowo), w tym także osoby niepełnosprawne (maksymalnie 5 osób) z lekkim, znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Dodatkowo, wsparciem bezpośrednim w ramach Projektu będzie objęte również otoczenie (maksymalnie 16 osób), których wsparcie jest niezbędne do zapewnienia udziału w Projekcie osób wykluczonych.
3. Ogólna liczba godzin świadczenia usługi stanowiącej przedmiot zamówienia wynosi 1058 godzin (1 godzina liczona jest jako 60 minut), w tym 208 godzin doradztwa zawodowego i 850 godzin treningu pracy.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) przeprowadzenie treningów kompetencji i umiejętności społecznych dla uczestników Projektu;
2) udzielenie uczestnikom Projektu poradnictwa specjalistycznego oraz informacji o prawach i uprawnieniach, służące przywróceniu samodzielności życiowej, w tym powrotu na rynek pracy;
3) realizację grupowego i indywidualnego treningu pracy wspierającego aktywizację zawodową uczestników Projektu; w ramach usługi trener pracy uczestniczy także w organizacji i wyjazdach podczas wycieczek zawodoznawczych, wizytach w przedsiębiorstwach ekonomii społecznej (PES) oraz pomaga w organizacji stażu zawodowego i monitoruje jego przebieg, pełni funkcję opiekuna stażystów;
4) grupowe i indywidualne doradztwo zawodowe wspierające aktywizację zawodową uczestników Projektu.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
6. Miejscem realizacji zamówienia jest siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Unisławiu, ul Parkowa 20 oraz inne, wskazane w trakcie realizacji zamówienia przez Zamawiającego miejsca na terenie województwa kujawsko - pomorskiego w szczególności związane z realizacją wycieczek zawodoznawczych i wizyt w przedsiębiorstwach ekonomii społecznej.
7. Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia miejsca i warunków odpowiednich do realizacji zamówienia, w tym salę do przeprowadzania zajęć wraz z niezbędnym wyposażeniem (projektor, laptop, tablica suchościeralna).
8. Zamawiający nie zwraca kosztów podróży oraz innych kosztów, poniesionych przez Wykonawcę w związku z realizacją zamówienia.

V. Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
Kod główny: 85 31 23 20 - 8 Usługi doradztwa
Kody dodatkowe: 85 31 25 10 - 7 Usługi rehabilitacji zawodowej
80 57 00 00 -0 Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju
osobistego.

VI. Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2. Wykonawca może złożyć wyłącznie jedną ofertę. Jeżeli Wykonawca złoży więcej niż jedną ofertę, wszystkie złożone przez niego oferty zostaną odrzucone.
3. Niedopuszczalne jest dzielenie zamówienia na mniejsze części. Oferty na wykonanie niekompletnego przedmiotu zamówienia podlegają odrzuceniu.

VII. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie będzie realizowane od zawarcia umowy do końca sierpnia 2020 roku. Szczegółowy harmonogram realizacji usługi stanowiącej przedmiot zamówienia zostanie ustalony z wybranym Wykonawcą po zawarciu umowy.

VIII. Termin związania ofertą:
Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

IX. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do załączenia do oferty umowy konsorcjum lub innej umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, z której jednoznacznie winien wynikać zakres czynności poszczególnych członków konsorcjum oraz solidarna odpowiedzialność członków konsorcjum za wykonanie umowy.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia załączają do oferty pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika, o którym mowa w ust. 4, jeżeli umocowanie nie wynika bezpośrednio z załączonej do oferty umowy konsorcjum lub innej umowy regulującej współpracę.
6. Pełnomocnictwo powinno zawierać umocowanie do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z pełnomocnikiem.

X. Informacje o wykluczeniu:
1. Z niniejszego postępowania o udzielnie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy powiązani są osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, w szczególności poprzez:
1) uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
2) posiadanie co najmniej 10% udziałów lub akcji;
3) pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
4) pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Ponadto z postępowania Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
1) w stosunku, do którego otwarto likwidację lub którego ogłoszono upadłość;
2) który złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych – jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;
4) który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia finansowanego lub współfinansowanego ze środków publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania - jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek wymienionych w ust. 1 i 2.

XI. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do realizacji zamówienia, która spełnia łącznie następujące warunki: 1) ukończyła studia wyższe w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2183 ze zm.); 2) posiada co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe na stanowisku doradcy zawodowego lub trenera pracy, lub doświadczenie w świadczeniu usług doradztwa/poradnictwa zawodowego lub treningu pracy;
3) posiada co najmniej 12- miesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
2. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając (w formie oryginału) zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu muszą być spełnione łącznie przez Wykonawców składających wspólną ofertę.

XII. Wykaz oświadczeń i dokumentów wymaganych od Wykonawcy:
1. Do oferty sporządzonej z wykorzystaniem Formularza ofertowego, którego wzór został określony w załączniku nr 2 do Zapytania ofertowego, Wykonawca powinien załączyć następujące oświadczenia i dokumenty:
1) oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych z Zamawiającym (sporządzone z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego);
2) wykaz osób (sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego) wyznaczonych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, obejmujący co najmniej osobę/osoby spełniającą/e wymagania określone w rozdziale XI ust. 1 Zapytania ofertowego, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia i doświadczenia zawodowego niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
3) informacja sporządzona z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego, która ma umożliwić dokonanie oceny oferty w kryterium „doświadczenie zawodowe personelu Wykonawcy” opisanym w rozdziale XIII Zapytania ofertowego;
4) zobowiązanie (w formie oryginału) potwierdzające udostępnienie zasobów przez inne podmioty (jeżeli dotyczy), z którego musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: zakres udostępnionych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania, przez Wykonawcę zasobów innego podmiotu, przy wykonywaniu zamówienia, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, natomiast pozostałe dokumenty składa ustanowiony pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę.

XIII. Kryteria oceny ofert oraz opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny ofert:
1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) łączna cena oferty brutto (C) o znaczeniu 70 % (70 pkt.);
2) doświadczenie zawodowe personelu Wykonawcy (D) o znaczeniu 30% (30 pkt.).
Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg wzoru:
L = C +D
gdzie:
L – całkowita liczba punktów,
C – punkty uzyskane w kryterium „łączna cena oferty brutto”,
D – punkty uzyskane w kryterium „doświadczenie zawodowe personelu”.
2. Ocena punktowa w kryterium „łączna cena oferty brutto” dokonana zostanie na podstawie wskazanej w ofercie Wykonawcy ceny brutto i przeliczona według wzoru:
liczba punktów = (najniższa łączna cena brutto/łączna cena brutto badanej oferty) x 70 pkt.
3. Ocena punktowa w kryterium „doświadczenie zawodowe personelu Wykonawcy” dotyczy doświadczenia zawodowego osoby/osób wyznaczonej/ych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia i zostanie dokonana na podstawie informacji zawartych w formularzu „Informacja o doświadczeniu zawodowym personelu Wykonawcy” załączonym do oferty Wykonawcy wg następujących zasad: Liczba lat doświadczenia personelu Wykonawcy (osoby/osób wyznaczonej/ych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia) na stanowisku doradcy zawodowego lub trenera pracy, doświadczenia w świadczeniu usług doradztwa/poradnictwa zawodowego lub treningu pracy Liczba punktów
do 2 lat
0 pkt.
od 2 do 4 lat
10 pkt.
od 4 do 6 lat
20 pkt.
powyższej 6 lat
30 pkt.
Uwagi:
1) Formularz pn. „Informacja o doświadczeniu zawodowym personelu Wykonawcy” w toku badania i oceny ofert nie podlega wyjaśnianiu w trybie przewidzianym w rozdziale XVI ust. 3 Zapytania ofertowego oraz nie należy do rodzaju dokumentów, o których mowa w rozdziale XVI ust. 1 Zapytania ofertowego, podlegających uzupełnieniu lub poprawieniu.
2) W sytuacji, gdy Wykonawca nie złoży ww. formularza, otrzyma on 0 pkt. w ramach kryterium „doświadczenie zawodowe personelu Wykonawcy”.
3) Ustalenie liczby lat doświadczenia osoby(osób) wyznaczonej przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Zamawiający dokona zgodnie z zasadę stosowaną przy obliczaniu stażu pracy. Nie podanie w wykazie dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia okresu świadczenia usługi/zatrudnienia spowoduje nie zaliczenie tego okresu do doświadczenia podlegającego ocenie.
4. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Największa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
5. Zamawiający dokona oceny jedynie tych oferty, które nie zostaną odrzucone na podstawie postanowień rozdziału XVI ust. 5 Zapytania ofertowego.
6. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z niższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
7. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta spełni wszystkie wymagania określone w niniejszym Zapytaniu ofertowym i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru oferty.

XIV. Opis sposobu przygotowania oferty:
1. Ofertę należy przygotować z wykorzystaniem Formularza ofertowego, którego wzór określony został w załączniku nr 2 do Zapytania ofertowego. Dodatkowo Wykonawca będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej składa formularz wyliczenia ceny oferty wg wzoru określonego w załączniku nr 2A do Zapytania ofertowego.
2. Do oferty należy złączyć oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdziale XII Zapytania ofertowego.
3. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy, będących załącznikami do Zapytania ofertowego, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.
4. Oferta oraz wymagane oświadczenia i dokumenty muszą być podpisana przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku podpisania oferty lub oświadczeń przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.
5. Oferta winna zawierać cenę brutto za świadczenie jednej godziny doradztwa zawodowego i cenę brutto za świadczenie jednej godziny treningu pracy, dalej zwane cenami jednostkowym brutto, (przy czym jedna godzina rozumiana jako jedna godzina zegarowa) oraz łączną cenę oferty brutto, która wynikać powinna z działań arytmetycznych dokonywanych na składowych ceny (tj. cenach jednostkowych brutto oraz liczbie godzin świadczenia usługi), zgodnie ze wskazówkami zawartymi w Formularzu ofertowym.
6. Ceny jednostkowe oraz łączna cena brutto oferty muszą być wyrażone w PLN dokładnością z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (przy zachowaniu zasady zaokrąglenia – poniżej 5 należy końcówkę pominąć, powyżej i równe 5 należy zaokrąglić w górę).
7. Zaoferowane w ofercie ceny jednostkowe brutto oraz łączna cena brutto oferty muszą uwzględniać wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia zgodnie z zapisami niniejszego Zapytania ofertowego, w tym wszelkie składki, opłaty i podatki, które mogą wystąpić przy realizacji przedmiotu zamówienia.
8. Ceny jednostkowe brutto określone przez Wykonawcę w ofercie nie będą podlegały zmianom, w tym z powodu zmiany stawki podatku VAT, oraz waloryzacji przez okres obowiązywania umowy.

XV. Miejsce, termin i sposób składania ofert:
1. Ofertę należy złożyć do dnia 17 października 2018 r. do godziny 10.00 (decyduje data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego) w następujący sposób:
1) w formie pisemnej osobiście w siedzibie Zamawiającego w godzinach urzędowania Zamawiającego lub przesłana pocztą kurierską albo za pośrednictwem operatora świadczącego usługi pocztowe na adres Zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Parkowa 20, 86-260 Unisław, przy czym zaleca się, aby oferta pisemna złożona była w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta – Doradca zawodowy i trener pracy” lub
2) zeskanowana pocztą elektroniczną na adres: anna.musial@unislaw.pl przy czym w temacie wiadomości należy wpisać: „Oferta – Doradca zawodowy i trener pracy”.
2. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nieprawidłowego oznakowania oferty.
3. Oferty złożone po upływie terminu składania ofert nie będą rozpatrywane.
4. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.

XVI. Badanie i ocena ofert:
1. W toku badania ofert, Zamawiający jednokrotnie wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub złożone przez nich oświadczenia lub dokumenty będą niekompletne, zawierać będą błędy lub będą budzić wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia ww. oświadczeń lub dokumentów lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo tego, oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału określonych przez Zamawiającego nie późniejszym niż dzień, w którym upłynął termin składania ofert.
2. Jeżeli Wykonawca nie złożył wraz z ofertą wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający jednokrotnie wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
3. W toku badania ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Złożone przez Wykonawcę wyjaśnienia nie mogą prowadzić do zmiany treści oferty.
4. Zamawiający dokona poprawek w ofertach:
1) oczywistych omyłek pisarskich;
2) oczywistych omyłek rachunkowych z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
O dokonanych poprawkach w ofercie Zamawiający niezwłocznie zawiadamia o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
5. Zamawiający informuje, że jeżeli zaoferowana cena wyda się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzić będzie wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający może przeprowadzić odpowiednie postępowanie mające na celu wyjaśnienie stwierdzonych wątpliwości. Przy weryfikacji, czy cena jest rażąco niska, Zamawiający będzie kierował się zasadami określonymi z art. 90 ustawy Pzp, przy czym odwołanie do art. 90 ustawy Pzp nie oznacza, że przepisy tej ustawy mają zastosowanie w niniejszym postępowaniu – odwołanie to ma na celu wyłącznie zapewnienie jednolitych i przejrzystych zasad ustalenia, czy zaoferowana cena jest rażąco niska.
6. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z postępowania, tj. Wykonawcę, wobec którego zachodzi co najmniej jedna z przesłanek wykluczenia określonych w rozdziale X Zapytania ofertowego;
2) została złożona przez Wykonawcę, który nie wykaże spełniania warunków udziału w postępowaniu opisanych w rozdziale XI Zapytania ofertowego;
3) jej treść nie będzie odpowiadała treści Zapytania ofertowego;
4) jej złożenie stanowić będzie czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
5) zawierać będzie rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
6) będzie nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
7. Po dokonaniu badania złożonych ofert pod względem zgodności z wymaganiami Zapytania ofertowego, Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert.
8. Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej zostanie przekazana Wykonawcom, którzy złożyli oferty oraz zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego.
9. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, odstąpi od zawarcia umowy, lub gdyby zawarcie umowy z tym Wykonawcą stało się niemożliwe z innych, uzasadnionych przyczyn, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownej oceny lub pozostawić postępowanie bez rozstrzygnięcia.

XVII. Opis sposobu porozumiewania się z Zamawiającym:
1. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się może pisemnie lub drogą elektroniczną na adres: anna.musial@unislaw.pl.
2. W przypadku komunikowania się drogą elektroniczną, każda ze stron, na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
3. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści zawartych w Zapytaniu ofertowym i jego załącznikach.
4. Upublicznienie odpowiedzi na pytania Wykonawców nastąpi poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego oraz stronie internetowej Bazy Konkurencyjności, na których zamieszczono ogłoszenie o zamówieniu, bez ujawniania źródła zapytania.
5. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego Zapytania ofertowego, a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
6. Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami jest Anna Musiał - tel. 56 68 68 732; e-mail: anna.musial@unislaw.pl

XVIII. Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione w celu zawarcia umowy:
1. Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę o miejscu i terminie zawarcia umowy. Zawarcie umowy nastąpi wg wzoru Zamawiającego.
2. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający żąda przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu przed zawarciem umowy dokumenty (w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) potwierdzające, że wskazana(e) w ofercie osoba (osoby), które wyznaczone zostaną do realizacji usługi stanowiącej przedmiot zamówienia, posiada wymagane postanowieniami Zapytania ofertowego wykształcenie i doświadczenie zawodowe.

XIX. Określenie warunków istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania w następujących przypadkach:
1) Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy;
2) zmiana nie prowadzi do zmiany charakteru umowy, a łączna wartość zmian jest mniejsza niż 209 000 euro i jednocześnie jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
3) zmiana stosunków umowy będzie miała charakter nadzwyczajny, obiektywny, niezależny od stron umowy (np.: różnego rodzaju klęski żywiołowe, strajk generalny, itp);
4) gdy nastąpi konieczność zmiany terminu lub sposobu wykonania przedmiotu zamówienia na skutek zmiany zasad finansowania Projektu wynikającego z podpisanej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu z Instytucją Zarządzającą dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego;
5) wystąpienia w trakcie realizacji umowy zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mające bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy lub świadczenia jednej lub obu stron umowy;
6) zmiany dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy oraz innych danych identyfikacyjnych;
7) zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych w treści umowy. 2. Zmiany umowy wymagać będą formy pisemnej pod rygorem nieważności.

XX. Unieważnienie postępowania:
Zamawiający unieważni postępowanie jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
2) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
3) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, w szczególności gdy umowa może zostać uznana za nieważną na podstawie odrębnych przepisów;
4) wystąpi nieusuwalna wady postępowania, skutkująca ryzykiem uznania części lub całości wydatków poniesionych w wyniku zawarcia umowy z Wykonawcą za niekwalifikowalne w rozumieniu wytycznych Instytucji Zarządzającej dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2014 – 2020.

XXI. Pozostałe informacje:
1. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia wybranemu w niniejszym postępowaniu Wykonawcy zamówień uzupełniających.
2. Oprócz warunków istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania, określonych w rozdziale XIX, Zamawiający określa ponadto następujące istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia:
1) Podstawę ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia będzie stanowiła cena brutto za jedną godzinę (rozumianą jako jedna godzina zegarowa) świadczenia usługi w kwocie wynikającej z oferty Wykonawcy złożonej w postępowaniu.
2) Maksymalne wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy za cały okres trwania umowy, zwane wynagrodzeniem umownym, zostanie ustalone jako iloczyn planowanej liczby godzin realizowanych w ramach usługi, będącej przedmiotem umowy i ceny brutto za jedną godzinę świadczenia usługi.
3) Wynagrodzenie dla Wykonawcy będzie wypłacane comiesięcznie w terminie do 10 dni roboczych od daty przyjęcia i zatwierdzenie przez Zamawiającego rachunku/faktury za dany miesiąc, przelewem na rachunek bankowy wskazany na rachunku/fakturze. Wysokość miesięcznego wynagrodzenia ustala się jako iloczyn rzeczywiście zrealizowanych w danym miesiącu godzin usługi oraz ceny brutto za jedną godzinę świadczenia usługi.
4) Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego dokonać cesji wierzytelności wynikających z zawartej umowy.
5) Wykonawca zobowiązany będzie do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji związanych z wykonywaniem zamówienia oraz do nieudostępniania ich osobom trzecim, chyba że obowiązek udostępnienia informacji wynika z obowiązujących przepisów prawa lub warunków realizacji Projektu.
6) Wszelkie dokumenty, które powstaną w trakcie realizacji zamówienia stanowią własność Zamawiającego i przechowywane są w jego siedzibie lub w miejscu realizacji usługi.
7) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia wyłącznie przez osoby wymienione w wykazie osób (sporządzanym wg załączniku nr 4 do Zapytania ofertowego). Wykonawca za zgodą Zamawiającego może wyznaczyć inną osobę do realizacji przedmiotu umowy w zastępstwie, w przypadku choroby osoby wyznaczonej do prowadzenia zajęć lub innych obiektywnych przeszkód uniemożliwiających pełnienie przez nią obowiązków. Wyznaczona osoba powinna posiadać co najmniej takie same wykształcenie i doświadczenie zawodowe jak osoba, którą zastępuje.
8) Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
9) Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy jeżeli:
a) zostanie zgłoszony wniosek o upadłość Wykonawcy lub zostanie wszczęte postępowanie likwidacyjne, bądź postępowanie sanacyjne,
b) Wykonawca nie wykonuje umowy lub wykonuje ją nienależycie i pomimo pisemnego wezwania Wykonawcy do podjęcia wykonywania lub należytego wykonywania umowy w wyznaczonym terminie, nie zadośćuczyni żądaniu Zamawiającego,
c) Wykonawca wykonuje przedmiot umowy w sposób istotnie odbiegający od ustalonych warunków umowy, pomimo wezwania Zamawiającego do przywrócenia stanu zgodnego z warunkami umowy.
10) Niezależnie od przypadków określonych w pkt 9, w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach.
11) Odstąpienie od umowy następuje w formie pisemnej, pod rygorem nieważności i zawiera uzasadnienie.
12) Zamawiającemu przysługuje prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym bez zachowania jakichkolwiek terminów wypowiedzenia w każdym czasie trwania umowy z powodu rażącego naruszenia przez Wykonawcę jego obowiązków wynikających z umowy. Rozwiązanie umowy następuje przez złożenie pisemnego oświadczenia przez Zamawiającego.
13) Za nienależyte wykonanie umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 200,00 złotych (słownie: dwieście złotych 00/100) za każdy przypadek nienależytego wykonania umowy.
14) Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 10 % ceny wynagrodzenia umownego w razie skorzystania przez Zamawiającego z uprawnienia do rozwiązania umowy lub do odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
15) Kwoty kar umownych mogą być kumulowane. Żądanie kary umownej nie wyklucza uprawnień Zamawiającego do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
16) Termin zapłaty kary umownej wynosi 14 (czternaście) dni od dnia otrzymania przez Wykonawcę pisemnego wezwania Zamawiającego do jej zapłaty.
17) Wykonawca wyrazi zgodę na potrącenie kar umownych z kwoty wynagrodzenia należnego mu na podstawie umowy.
18) Ewentualne spory Strony będą rozstrzygać w drodze negocjacji. W przypadku braku porozumienia spory związane z umową rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.

XXII. Postanowienia końcowe:
1. W niniejszym postępowania nie przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zapytaniu ofertowym mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz postanowienia Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020, wersja z dnia 19 lipca 2017 r.

XXIII. Załączniki
Integralną częścią niniejszego Zapytania ofertowego są załączniki:


/-/
Z up. Wójta Gminy Unisław
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Unisławiu
Ewa Rafalska